ŠKOLSKO NATJECANJE SUDOKU 2024.
- 11/11/2024
- admin
- 0
U petak 25. listopada u 12h u našoj je školi održano Školsko natjecanje SUDOKU 2024. na kojemu je sudjelovalo ukupno 37 učenika, 23 učenika u kategoriji BISTRIĆI od 1. – 4. razreda i 14 učenika od 6. – 8. razreda u kategoriji KADETI, uz svoje mentorice učiteljice: Luciju Kolanović, Kristinu Kraljev, Nikolinu Klanac, Martinu Marković, Josipu Gospić, Katarinu Markulin, Suzanu Menoski, Marinu Ivković, Višnju Juras i Gordanu Šarić.
Natjecanje je u osnovnim i srednjim školama započelo u isto vrijeme, u 12h, za učenike razredne nastave, kategoriju MALI BISTRIĆI trajalo je 30min, za učenike od 5.- 8. razreda u kategoriji KADETI trajalo je 45min.
Natjecanje u rješavanju SUDOKU zadataka za učenike osnovnih i srednjih škola provodi se četvrtu godinu za redom. Nositelj i organizator natjecanja je Hrvatska MENSA, Enigmatski klub ”Božidar Vranicki” i Agencija za odgoj i obrazovanje.
Projekt sudoku natjecanja planiran je s ciljem razvoja vještine rješavanja logičkih i problemskih zadataka kod djece i mladih. Prema istraživanjima, Hrvatska zaostaje u produktivnosti i inovacijama, a poslovi se sve više pomiču prema onima ne-rutinskima koja zahtijevaju kognitivne vještine, a one se najviše razvijaju do adolescencije. To ukazuje na potrebu razvijanja temeljnih znanja kroz STEM područja te razvijanja kreativnosti i inovativnosti kroz logičke zadatke koji zahtijevaju apstraktno i lateralno razmišljanje.
Rješavanjem logičkih zadataka učenici razvijaju:
Induktivno zaključivanje koje se temelji na posrednim zaključcima izvedenim na iskustvenim saznanjima (od pojedinačnog ka općem)
Deduktivno zaključivanje koje se temelji na pretpostavkama (premisama)
Metode rješavanja logičkih zadataka:
– metoda zdravog razuma – metoda pokušaja i pogreške
– metoda grafova
– metoda tablica
– metoda promatranja, mjerenja i analogije
– metoda dokazivanja
– metoda razdvajanja (analiza)
– metoda spajanja (sinteza)
– metode korištenja naučenih pojmova
– metoda naučenih teorija (aksiomatska)
CILJEVI PROJEKTA vezani su uz razvoj i stjecanje vještina i znanja kod učenika:
Razvoj matematičkih kompetencija, pogotovo u nižim razredima osnovne škole gdje se kroz prilagođene zadatke mogu savladavati programski sadržaji, a zadaci mogu poslužiti kao didaktička pomagala u savladavanju tih programa.
Razvoj kognitivnih procesa:
– pamćenje
– razumijevanje
– primjenjivanje
– analiziranje
– vrednovanje
– stvaranje
Stjecanje znanja
– činjenično (poznavanje osnovnih elemenata za rješenje problema)
– konceptualno (poznavanje međusobne povezanosti elemenata, poznavanje principa, teorija, modela i struktura za rješenje nekog problema)
– proceduralno (znanje „kako nešto učiniti“, kriteriji, algoritmi, poznavanje tehnika i metoda za odlučivanje pri rješavanju problema)
– metakognitivno (samoregulacija vlastitih spoznaja za savladavanje određenih sadržaja)
Razvoj osjećaja za timski rad kroz ekipno natjecanje
Razvoj pozitivnog natjecateljskog duha
Promidžba logičkih i problemskih zadataka
Uočavanje i prepoznavanje potencijalno darovitih učenika posebno onih učenike koji kroz druge programske sadržaje nisu pokazali svoje sposobnosti (razlozi nezainteresiranosti za nastavu i program mogu biti razne prirode)
Izgradnja svijesti o sudoku kao didaktičkom sredstvu i sredstvu za razvoj apstraktnog i lateralnog razmišljanja pogotovo za adolescente kojima se kognitivni sustav još razvija
Kontinuirano usavršavanje znanja i vještina nastavnika
Gordana Šarić povjerenica za realizaciju SUDOKU natjecanja u OŠ Šimuna Kožičića Benje u Zadru