U petak 25. listopada u 12h u našoj je školi održano Školsko natjecanje SUDOKU 2024. na kojemu je sudjelovalo ukupno 37 učenika23 učenika u kategoriji BISTRIĆI od 1. – 4. razreda i 14 učenika od 6. – 8. razreda u kategoriji KADETI, uz svoje mentorice učiteljice: Luciju Kolanović, Kristinu Kraljev, Nikolinu Klanac, Martinu Marković, Josipu Gospić, Katarinu Markulin, Suzanu Menoski, Marinu Ivković, Višnju Juras i Gordanu Šarić.
Natjecanje je u osnovnim i srednjim školama započelo u isto vrijeme, u 12h, za učenike razredne nastave, kategoriju MALI BISTRIĆI trajalo je 30min, za učenike od 5.- 8. razreda u kategoriji KADETI trajalo je 45min.
 
Natjecanje u rješavanju SUDOKU zadataka za učenike osnovnih i srednjih škola provodi se četvrtu godinu za redom. Nositelj i organizator natjecanja je Hrvatska MENSA, Enigmatski klub ”Božidar Vranicki” i Agencija za odgoj i obrazovanje.
 
Projekt sudoku natjecanja planiran je s ciljem razvoja vještine rješavanja logičkih i problemskih zadataka kod djece i mladih. Prema istraživanjima, Hrvatska zaostaje u produktivnosti i inovacijama, a poslovi se sve više pomiču prema onima ne-rutinskima koja zahtijevaju kognitivne vještine, a one se najviše razvijaju do adolescencije. To ukazuje na potrebu razvijanja temeljnih znanja kroz STEM područja te razvijanja kreativnosti i inovativnosti kroz logičke zadatke koji zahtijevaju apstraktno i lateralno razmišljanje. 
Rješavanjem logičkih zadataka učenici razvijaju: 
Induktivno zaključivanje koje se temelji na posrednim zaključcima izvedenim na iskustvenim saznanjima (od pojedinačnog ka općem) 
Deduktivno zaključivanje koje se temelji na pretpostavkama (premisama) 
Metode rješavanja logičkih zadataka
 – metoda zdravog razuma – metoda pokušaja i pogreške 
 – metoda grafova 
 – metoda tablica 
 – metoda promatranja, mjerenja i analogije 
 – metoda dokazivanja 
 – metoda razdvajanja (analiza) 
 – metoda spajanja (sinteza) 
 – metode korištenja naučenih pojmova 
 – metoda naučenih teorija (aksiomatska) 
 
CILJEVI PROJEKTA vezani su uz razvoj i stjecanje vještina i znanja kod učenika: 
Razvoj matematičkih kompetencija, pogotovo u nižim razredima osnovne škole gdje se kroz prilagođene zadatke mogu savladavati programski sadržaji, a zadaci mogu poslužiti kao didaktička pomagala u savladavanju tih programa. 
Razvoj kognitivnih procesa
– pamćenje 
– razumijevanje 
– primjenjivanje 
– analiziranje 
– vrednovanje 
– stvaranje 
Stjecanje znanja 
– činjenično (poznavanje osnovnih elemenata za rješenje problema) 
– konceptualno (poznavanje međusobne povezanosti elemenata, poznavanje principa, teorija, modela i struktura za rješenje nekog problema) 
– proceduralno (znanje „kako nešto učiniti“, kriteriji, algoritmi, poznavanje tehnika i metoda za odlučivanje pri rješavanju problema) 
– metakognitivno (samoregulacija vlastitih spoznaja za savladavanje određenih sadržaja) 
Razvoj osjećaja za timski rad kroz ekipno natjecanje 
Razvoj pozitivnog natjecateljskog duha 
Promidžba logičkih i problemskih zadataka 
Uočavanje i prepoznavanje potencijalno darovitih učenika posebno onih učenike koji kroz druge programske sadržaje nisu pokazali svoje sposobnosti (razlozi nezainteresiranosti za nastavu i program mogu biti razne prirode) 
Izgradnja svijesti o sudoku kao didaktičkom sredstvu i sredstvu za razvoj apstraktnog i lateralnog razmišljanja pogotovo za adolescente kojima se kognitivni sustav još razvija 
Kontinuirano usavršavanje znanja i vještina nastavnika
 
Gordana Šarić povjerenica za realizaciju SUDOKU natjecanja u OŠ Šimuna Kožičića Benje u Zadru

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)